Aj tento rok sa môžete tešiť na rečníkov, ktorí prinesú aktuálne a veľké témy z oblasti žurnalistiky, digitálneho marketingu, médií, digitálnych hier, eventov a politického marketingu, a to už od 4. – 8. novembra v Kine OKO. Pozrite sa na program, ktorý vám rozšíri obzory nielen v profesionálnom smere.
V rámci štyroch dní sa vystrieda sedem monotematických blokov. Organizátori sa rozhodli tento rok oživiť program pomiešaním rôznorodých odvetví v rámci jedného dňa. „Občas je únavné počúvať celý deň prednášky na jednu tému. Na druhej strane môžeme napríklad obohatiť obzory študentov TEDI z oblasti marketingu a opačne,“ vysvetľuje hlava projektu vedúca Katedry marketingovej komunikácie Vlaďa Jurišová.
Registrácia na jednotlivé bloky bude prebiehať od 28. októbra presne od 20:00. Kapacita je obmedzená, ale ak sa nestihnete prihlásiť, miesto v Kine OKO sa určite nájde aj v deň konania. Tento rok tiež tvorcovia programu skrátili popoludňajší blok o jednu hodinu. Zároveň dúfajú, že študenti sa do prednášok zapoja aj aktívne, či už prostredníctvom Sli.do, alebo kladením otázok priamo z publika. Aktuálne informácie o udalosti sledujte na Facebooku.
Z programu zmizli aj praktické workshopy z tradičných mediálnych a marketingových sfér. Namiesto toho sa študenti môžu prihlásiť na umelecký workshop trvajúci tri dni od stredy do piatku. „Cieľom workshopu je posunúť tvorivý kreatívny proces literárnej tvorby do praktickej divadelnej a obrazovej formy, aktívne využiť rôzne druhy tvorivej dramatiky, pomocou metafor a obrazov rozvíjať kreativitu, obrazotvornosť a fantáziu. Vyvrcholením workshopu bude spoločný autorský divadelný tvar, ktorý bude prezentovaný v priestoroch profesionálneho Divadla Jána Palárika v Trnave,“ vysvetľuje organizátorka workshopu doktorka Andrea Rysová. Študenti sa tak budú pod odborným dohľadom hercov z trnavského divadla rozvíjať v tvorbe divadelných hier a ich implementácii.
Tento rok Týždeň vedy a techniky podporili: Subway Trnava, Red Bull, FMK UCM v Trnave.
Pondelok 4. november
V pondelok odštartuje TVAT séria prednášok z digitálneho marketingu. Od Simony Šebestovej a Tomáša Papranca z PS: Digital sa dozvieme, aké sú najnovšie trendy marketingu na Facebooku, Instagrame a čo s tým má spoločné AR a VR. Absolventka FMK UCM Monika Farkašová načrtne mimoriadne dôležitú tému premeny súčasného človeka na FOMOsapiens, ktorý sa kvôli neustálemu zrastaniu s virtuálnym svetom nemení len fyzicky, ale aj mentálne. O personálnom brandingu príde porozprávať ďalší absolvent Tony Dúbravec.
Druhá polovica dňa bude patriť digitálnym hrám. Matej Lančarič a Martin Luther prezradia, ako prebieha proces kreatívy mobilnej hry a najmä to, ako ju treba úspešne predať. Do 80. rokov minulého storočia nás prenesú Stanislav Hrda a Pavol Kidala. Ich prednáška odhalí, aké hry sa hrali za socíku a ako sa dajú v dnešnej dobe vôbec zohnať a zahrať.
Utorok 5. november
Dopoludnie druhého dňa počas Týždňa vedy a techniky bude patriť médiám. Dušan Vančo, Martin Fenčák a Milan Urbaník sa v panelovej diskusii pod taktovkou našich študentov Viky Chovancovej a Peťa Kováčika zamyslia, či si dnes ľudia ešte ladia rádio. V ďalšej hodine porozpráva fotograf Ján Husár o svojej práci a zážitkoch vojnového fotografa. Pripomenie, prečo je dôležité nefotiť len to pekné, ale aj to, čo nás trápi – vojnu, chudobu a hlad. Ranný slot uzavrie dvojica zo Zvoľ si info, ktorá nás prevedie nástrahami konšpiračných teórií a hoaxov a ukáže, ako sa im brániť.
Popoludnie bude opäť venované digitálnym hrám. Svoju tvorbu ukáže náš študent a zároveň lektor na FMK Dalibor Bartoš. Prezradí, ako začať kariéru indie developera a čo všetko treba zvládnuť, aby bol vývojár úspešný. Po Daliborovi vystúpi Gabriel Brockman z Tater Games. Porozpráva, ako využiť talent-first prístup na rozvoj herného štúdia a prečo je dôležité, aby bol talent vo svete masovej produkcie na prvom mieste.
Streda 6. november
Fanúšikovia organizovania eventov si prídu na svoje v stredu ráno. Nikola Luzárová príde hovoriť o Urban Markete, ktorý nie je len obyčajným trhom, ale podujatím pomáhajúcim rozvíjať lokálnu produkciu. Dobrú atmosféru prinesie určite Grétka Pavlovová, organizátorka festivalu Atmosféra. Na svojom príbehu ukáže, aké úskalia a potešenia obnáša robiť festival v malej dedine na strednom Slovensku. Do tretice prídu o svojom evente porozprávať Marika Beňadik Majorová a Katarína Rohaľová, ktoré rozbehli prvý detský festival dizajnu na Slovensku kid. shop up.
Stredajšie popoludnie bude venované opäť médiám, no ich zábavnejšej forme. Zuzana Kovačič Hanzelová zo SME.sk v diskusii porozpráva, aké je to byť novinárom a zároveň influencerom a prečo je dôležité, aby žurnalisti vyšli na sociálne siete a rozprávali sa s publikom. Posledná panelová diskusia privíta na pódiu v Kine OKO slovenských satirikov zo Zomri a Cynickú Obludu. Skúsime prísť na to, v čom je satira v 21. storočí iná od tej, ktorú poznáme od Lasicu&Satinského či Nogu&Skrúcaného.
Štvrtok 7. november
Posledný deň TVAT-u bude mimoriadne zaujímavý. Svojou prednáškou ho otvorí primátor Trnavy Peter Bročka. Témou slotu bude totiž politický marketing. Bročka ako primátor s jedným bilbordom prezradí všetko, čo vás o jeho komunikácii zaujíma, ale báli ste sa opýtať. Miroslav Kolárik zas príde porozprávať o komunikácii hlavného mesta voči verejnosti a o tom, prečo sa otvorenosť vypláca. Týždeň vedy ukončí Čaputová, presnejšie jej kampaňová manažérka Veronika Gulášová. Vysvetlí, ako sa podarilo dostať do prezidentského paláca práve Zuzanu, aj napriek veľkej antikampani.