Stáže a prax

Môžete dosahovať vynikajúce študijné výsledky, ale bez praxe budete pre zamestnávateľa stále len absolventi. Stážou alebo prácou na juniorskej pozícii získate prvé pracovné skúsenosti a možnosť rozhliadnuť sa v brandži. Nadobudnuté zručnosti a kontakty vám po dokončení štúdia rapídne zvýšia šancu najsť si svoj dream job.

Voľné pracovné ponuky hľadajte na stránkach Kariérneho centra FMK. 

Súťaže

Zahraničné pobyty

Stáže s Workspace Europe

Stáže s Workspace Europe

Univerzita sv. Cyrila a Metoda sa v roku 2014 stala súčasťou konzorcia WorkSpace Europe, ktoré pôsobí v oblasti zahraničných stáží študentov a absolventov vysokých škôl, finančne podporených z grantov Európskej komisie pre program Erasmus+. Študenti a absolventi sa tak môžu zúčastňovať pracovných stáží v zahraničí na obdobie 3 – 12 mesiacov.

aktuálne ponuky

Prečo ísť na stáž cez WorkSpace Europe?

  • za sprostredkovanie stáže nezaplatíte žiadne poplatky,
  • pomôžu s nájdením prijímajúcej organizácie,
  • poskytnú finančný príspevok zo zdrojov EÚ,
  • pomôžu s praktickými záležitosťami pred stážou aj počas nej.

K dispozícii sú 2 typy prihlášok na stáž:

  • Typ 1: ak už máte vybavenú stáž vo firme/inštitúcii a žiadate len o finančný príspevok,
  • Typ 2: potrebujete nájsť prijímajúcu organizáciu (miesto, kde budete stážovať) alebo máte záujem o niektorú z pozícií uverejnených na webe workspaceeurope.sk.

Študentská stáž:

  • študent absolvuje stáž počas svojho štúdia, to zn., že po stáži ďalej pokračuje v štúdiu,
  • stáž môže absolvovať počas semestra alebo v lete.

Absolventská stáž:

  • študent absolvuje stáž po ukončení 3. alebo 5. ročníka, keď sa stáva absolventom,
  • absolvent 3. ročníka môže stáž absolvovať v letných mesiacoch, ešte pred nástupom do 4. ročníka,
  • absolvent 5. ročníka má 12 mesiacov na to, aby na stáž vycestoval a aby sa z nej aj vrátiť.

Prihlášku nájdete na www.workspaceeurope.sk

Maximálna dĺžka stáže s finančným príspevkom pre akademický rok 2018/2019 sú 3 mesiace.

Viac informácií sa dozviete od fakultného koordinátora pre zahraničné pobyty – doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD. – alebo ich získate na stránke workspaceeurope.sk a facebookovej stránke facebook.com/worskpaceeurope.

Garanti

Garanti

V tejto sekcii sa nachádzajú organizácie a firmy, s ktorými ma FMK UCM v Trnave podpísanú zmluvu o vzájomnej spolupráci v rámci výmeny študentov na pracovné stáže. Prax sa zaoberá rozvojom rôznych marketingových, ale aj komunikačných zručností, ako napríklad písanie článkov, tvorba videií, návrh kampaní na sociálne siete a mnoho ďalších. V prípade voľných miest sú partneri schopní prijať našich študentov. V prípade záujmu ich stačí osloviť na príslušných mailových adresách.

 

marian.kolar@tasr.sk 

 

 

marta.jasurekova@trnava.sk 

 

 

lucia.turnova@djp.sk

 

 

dolezalova.zuzana@trnava-vuc.sk

 

 

 

 

 

 

ostatnikovam@senec.sk

 

Viete, ako má vyzerať motivačný list a CV?

Tu je niekoľko článkov, ktoré vám môžu pomôcť zvýšiť svoje šance na úspech:

5 tipov, ako napísať dobrý životopis

Že prečo potrebujeme CV-čko? Lebo ho požadujú v každej ponuke – bez neho by to nešlo. Predstavuje prvý dojem pre osobu, ktorá ho číta a “posúva” doručené žiadosti do ďalšieho kola. Ako sa teda dostať až na osobný pohovor?

1. Na začiatok ukážte svoju osobnosť

Zo životopisu by malo byť jasné, že máte potrebné skúsenosti a znalosti, ktoré pozícia požaduje. Nejde o výpočet klasických vlastností (flexibilný, ochotný učiť sa novým veciam… a podobné klišé), ale začnite s argumentmi v podobe krátkeho súhrnného profilu. Jasne a výstižne napíšte, kto ste, aké máte skúsenosti a ambície. Používajte krátke vety a slovesá v činnom rode (to sú tie, čo niečo “robia”, nie “sú robené”). Tento prvý odsek bude to prvé, čo si personalista prečíta, keď otvorí váš životopis. Tak nech si ho aj zapamätá. (Koľkí z vás teraz mažú “flexibilný” zo svojho doc-ka?)

2. Hlavne k veci

Je pekné, že do prehľadu svojich skúseností chcete dať všetko, za čo ste dostali aspoň kofolu alebo kávu. Ak sa uchádzate o stáž alebo prácu vo firme/agentúre/médiu, píšte len relevantnú prax a vedomosti. Brigádka v Kauflande do tejto skupiny nepatrí. Nikomu sa nechce čítať román, ideálna dĺžka sú 2 áštvorky.

3. Má to byť prehľadné

Práve tu môžu pomôcť šablóny, ktoré sme vám sprístupnili pred týždňom. Ak sa odhodláte na svoju vlastnú, prednosť by mali dostať pracovné skúsenosti pred vzdelaním, na koniec pridajte záujmy a čokoľvek by ste radi dodali a mohlo by sa hodiť (pozri 2. bod). Každú sekciu jasne odsaďte a označte nadpisom. A nepreháňajte to so štýlmi písma. Zdroj článku odporúča pridať ako posledné kontaktné informácie.

4. Oddeľte skúsenosti a pracovnú históriu

Pri výpisoch pozícií treba popísať aj pracovnú náplň alias kompetencie – to asi viete. Ak ste si prešli viacerými firmami, ale podobnými miestami, budete sa asi často opakovať. Preto stojí za zváženie len vymenovanie pozícií a v osobitnej časti sa môžete rozpísať o úlohách a činnostiach, ktoré ste vykonávali.

5. Základnú školu netreba

Hlavne v oblastiach, ktoré sa študujú u nás – marketing a médiá sa ukážete tým, čo ste popri tej škole urobili naviac. Pri vzdelaní uveďte nielen názov a (očakávaný) titul, ale pridajte aj tému záverečnej práce, na ktorú ste hrdí (na FMK to voláme #veldielo). Absolvované kurzy, prednášky a podujatia, ktoré vás posunuli v osobnom rozvoji, určite nevynechajte, budú sa hodiť do ďalšej sekcie. Tam sa zmestia aj ocenenia a certifikáty, ktoré potvrdzujú to, čo tvrdíte na dvoch stranách. (Text pokračuje pod obrázkom).

Na FMK UCM v Trnave je tých možností, kde sa môžete ukázať, viac než dosť. Aetter, atteliér, FMK TV, gaudeo.sk, Galéria Ľudovíta Hlaváča a ďalšie kabinety, ktoré tvoria videá, filmy, fotky, vizuály, podujatia, online marketingy… no máte si tam čo písať. Dobrý životopis sa vždy zíde.

Celý článok si môžete prečítať na stránke Interaction Design.

 

Titulná foto: Diana Čermáková

 
Späť hore ↑