simulácie fmk študentov

Simulácie našich študentov v Second Life získali významné umiestnenie na Student Challenge hackathone

Na druhom a treťom mieste sa umiestnili vďaka hre o rozoznávaní dezinformácií a tiež interaktívnej prehliadky drevenice Čičmany.

Študenti prvého magisterského ročníka teórie digitálnych hier pod vedením Dr. Alexandry Rysuľovej si vyslúžili významné ocenenia na hackathone Student Challenge, ktorý sa konal vo virtuálnom svete Second Life. Tento hackathon, organizovaný Virtual Worlds Education Consortium, dal študentom príležitosť predstaviť svoje schopnosti v oblasti digitálnych simulácií.

Hra povzbudzuje ku kritickému mysleniu

Prvý tím, Dojo Mojo Casa House, tvorili študenti Filip Bajnok, Ján Fecko, Tomáš Kalafus, Lenka Kubíková a Vojtěch Straka. Ich projekt „Fact or Misconception?“ bol serióznou simuláciou, v ktorej hráči rozlišovali pravdivé a mylné výroky. Táto interaktívna hra povzbudzovala používateľov k angažovanosti a kritickému mysleniu, zbierajúc body za každú správnu odpoveď. Po desiatich otázkach bol vyhodnotený najlepší hráč. Tento projekt získal druhé miesto v súťaži.

[ngg src=“galleries“ ids=“32″ display=“basic_slideshow“ arrows=“1″ show_thumbnail_link=“0″] 

Práca na projekte, ktorý sa odohráva v metaverze Second Life, bola veľmi obohacujúca. Predpokladám, že na TEDI máme všetci skúsenosť s herným vývojom. Tu sme ale tvorili gamifikovaný obsah s edukačným zámerom vo virtuálnom prostredí. Obohatil som si znalosti v rámci vytvárania 3D prostredia pre Second Life, ale aj o nové poznatky spojené s kvízom, ktorý sme vytvorili, “ hodnotí účasť na hackathone člen tímu Filip Bajnok.

 

Simulácia, ktorú inšpirovali Čičmany

Druhý tím, Dream Factory, zložený z Mária Keszega, Natálie Királyovej, Ley Mahútovej, Andreja Neupauera a Veroniky Soboňovej, sa zameral na predstavenie slovenskej kultúry. Ich simulácia, inspirovaná drevenicami v Čičmanoch, bola plne interaktívna a poskytovala užívateľom pohľad na slovenské tradície, jedlá, sviatky a významné osobnosti. Tento projekt získal pozitívnu spätnú väzbu od poroty a umiestnil sa na treťom mieste.

[ngg src=“galleries“ ids=“33″ display=“basic_slideshow“ arrows=“1″ show_thumbnail_link=“0″] 

Second Life bol na začiatku náročný na pochopenie a zorientovanie sa, ale vďaka dobrej atmosfére, tímu a neposledne nápomocným vyučujúcim aj organizátorom sa z toho stala veľmi príjemná skúsenosť. Som rada, že som sa mohla zúčastniť a zlepšiť si svoje schopnosti v 3D modelovaní prostredníctvom tohto challengu,“ opísala pocity Lea Mahútová.

 

Simulácie sú dostupné do konca januára v priestoroch VWEC a následne budú presunuté do virtuálnych priestorov FMK.

FMK vo virtuálnom svete

Od roku 2020 disponuje Fakulta masmediálnej komunikácie vlastnými virtuálnymi priestormi vo virtuálnom svete Second Life. Tieto priestory poskytujú študentom unikátnu platformu, na ktorej pravidelne organizujú výstavy svojich projektov. Tieto výstavy pokrývajú rôzne témy a sú výbornou príležitosťou pre študentov prezentovať svoje práce širšiemu publiku.

Najbližšie výstavy sa plánujú na jar 2024 a očakáva sa, že predvedú ďalšie inovatívne projekty študentov v oblasti digitálnych hier a virtuálnej reality.

FMK virtuálny priestor

Virtuálne priestory FMK fungujú od roku 2020. Zdroj: FMK/TEDI

Oba tímy ukázali vynikajúce znalosti a kreativitu v oblasti digitálnych hier a ich úspech na Student Challenge hackathone je dôkazom kvality vzdelávania na Fakulte masmediálnej komunikácie. Ich práce nielen získali uznania, ale tiež ukázali, ako môže virtuálny svet slúžiť ako efektívna platforma pre vzdelávanie a rozvoj digitálnych zručností.