Obsahuje osvedčené príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy so zameraním na onlinové dezinformácie. Určená je najmä pre učiteľov základných a stredných škôl.
Autormi príkladov sú učitelia vybraných slovenských škôl, ktorí sa prihlásili do súťaže vyhlásenej Medzinárodným centrom mediálnej gramotnosti IMEC pri FMK UCM v Trnave. Ide o súbor vyučovacích hodín, projektov a ďalších edukačných aktivít zameraných na podporu a rozvoj mediálnej a informačnej gramotnosti žiakov.
Príručka je voľne dostupná na stiahnutie na stránkach www.medialnavychova.sk a https://smc.fmk.sk/.
O dezinformáciách už na prvom stupni
„Mediálna a informačná gramotnosť predstavuje efektívny nástroj obrany pred masívne šírenými dezinformačnými obsahmi, s ktorými sa denne stretávame my všetci vrátane našich detí. Preto je veľmi dôležité, aby sa žiaci v tejto oblasti rozvíjali už na prvom stupni vzdelávania a následne pokračovali aj na ďalších stupňoch. Učiteľom pritom táto metodická príručka môže byť nápomocná,“ uviedla docentka Kačinová z Katedry mediálnej výchovy FMK.
Súťaž s názvom „Onlinové dezinformácie ako výzva pre školskú výučbu – Príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách“ zrealizovalo Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti IMEC a Školiace mediálne centrum pri FMK UCM v Trnave v rámci medzinárodného projektu CEDMO – Central European Digital Media Observatory (Stredoeurópske observatórium digitálnych médií), ktorý získal finančnú podporu Európskej komisie.
Projekt posilňuje mediálnu gramotnosť a kritické myslenie špeciálne v oblasti dezinformácií v strednej Európe prostredníctvom množstva aktivít zameraných aj na cieľové skupiny učiteľov a žiakov.
Zdroj titulnej foto: pixabay.com