Študuje teóriu digitálnych hier na FMK, no e-športu sa venuje aj mimo vyučovania. Adam Servatka vedie projekt UniCup – Univerzitná e-športová liga. Zaujímalo nás, ako súťaž funguje, ale aj to, ako škola podporuje tento, na Slovensku ojedinelý, študijný program.
Adam, ty si fanúšikom video a PC hier už zrejme dlho. Odkedy si začal s hraním?
Fanúšikom PC hier som v podstate od malička. Na základnej škole som od rodičov dostal svoj prvý počítač, na ktorom bolo nainštalovaných zopár retro hier. Tie som si rýchlo obľúbil a trávil pri nich svoj voľný čas.
Posunul si svoje hranie z detskej izby na nový level. Ako dlho sa už aktívne venuješ e-športu e-športu?
Myslím si, že každý, kto sa v tejto sfére pohybuje, si prešiel štádiom, kedy chcel byť profesionálnym hráčom. Rovnako to bolo aj u mňa. Postupne som prestriedal niekoľko herných titulov ako CS:GO, League of Legends, PUBG (pozn. red. PlayerUnknown’s Battlegrounds) a World of Warcraft, ktoré bolo vždy mojou srdcovkou. Po čase som ale zistil, že sa tomu nedokážem venovať dostatočne ako profesionál, čomu odpovedali aj moje výkony.
Keď si si to uvedomil, prešiel si hneď k organizovaniu turnajov?
K role organizátora som sa dostal náhodne niekedy v roku 2015. Na Facebooku som narazil na jeden slovenský školský projekt, ktorý bol zameraný na organizovanie turnajov pre stredoškolákov. Rozhodol som sa ho zúčastniť ako hráč. Následne som sa zoznámil s hlavným organizátorom, ktorý mi ponúkol možnosť zapojiť sa v rámci prípravy turnaja. Nakoľko som v tej dobe nemal žiadne skúsenosti s touto prácou, tak to bola pre mňa výzva. Prešiel som si rôznymi úlohami – od komunikácie s hráčmi a partnermi, cez tvorbu grafík, až po prípravu online turnajov a mnoho iných.
Po čase sa však projekt rozpadol a ja som sa rozhodol pokračovať na vlastnú päsť. Mojím cieľom bolo usporiadať vlastnú LAN akcie (z angl. Local Area Network), čo sa mi aj podarilo. Tak vznikli Dni Gamingu. Po tejto pre mňa náročnej akcii som sa rozhodol dať si pár týždňov pauzu. Netrvalo dlho a dostal som ponuku spolupráce s agentúrou LanCraft, ktorú som prijal. Momentálne v agentúre pôsobím druhý rok.
Založil si UniCup, o čo v ňom ide?
UniCup som sa rozhodol založiť niekedy koncom augusta minulého roka. Nakoľko som sám študentom a sledujem stav univerzitných e-športových tímov vo svete, rozhodol som sa niečo podobné založiť aj u nás. Základná myšlienka, ktorú som chcel dosiahnuť bola, aby študenti, ktorí radi hrávajú hry, mali možnosť reprezentovať svoju univerzitu tak, ako tomu je vo svete.