Z bratislavskej PR agentúry Divino rozbehla freelance kariéru, popri ktorej tvorí grafické vizualizácie pre známe projekty. Šikovná grafička Natália Augustínová robí grafiku pre rôzne podujatia z dielne FMK.
Natália ma rôzne záľuby. Medzi ne patrí fotenie na film alebo kreslenie – či už digitálnou technikou, alebo tou „obyčajnou“ za pomoci štetca, farieb a ceruzky. Vyštudovala marketingovú komunikáciu na UCM v Trnave, kde v súčasnosti pôsobí ako interná doktorandka. Popri škole stíha stále veľa externých projektov s firmami.
Taktiež spolupracuje s Kariérnym centrom FMK, kde pôsobí ako grafička. Jej digitálne kresby skrášľovali aj podujatie KEMP, event pre študentov vysokých škôl, ktorí majú záľubu v grafike, copywritingu, ale aj myseľ plnú nápadov na novú kampaň. Natáliina tvorba a skice robili radosť súťažiacim po celý čas eventu.
Začneme jednoduchou otázkou. Rastrová grafika alebo vektorová?
Som fanúšik vektorovej grafiky. Veľmi rada pracujem na malých a často skôr skrytých detailoch vo vizuáloch. Vďaka vektorovej grafike tak stále môžem dosiahnuť dobrú kvalitu.
Ako sa začala vaša grafická kariéra? Ktorý bol ten zlomový bod, kedy grafický dizajn už nebol len hobby?
Pôvodne som sa venovala tradičným technikám, ako bola maľba a kresba. Na FMK UCM som začala zväčša stáť za vizuálnou stránkou rôznych zadaní, projektov, prezentácií a stále častejšie som trávila hodiny za grafickými programami. Po ukončení bakalárskeho štúdia som začala stážovať v PR agentúre DIVINO. Tam som začala pôsobiť ako grafik a bola som zodpovedná za rôzne grafické výstupy do online, ale aj offline priestoru. Pracovala som pre klientov ako Hubert, Dr. Oetker, Nadácia Volkswagen, CinemaCity a mnoho iných. Hobby išlo do úzadia a už z toho bola práca.
Ako vznikla spolupráca s KEMP-om?
V Kabinete marketingu som začala pôsobiť ako grafický dizajnér, pričom som sa mala podieľať na grafických výstupoch. Práve prvé zadanie, ktoré som dostala, bol KEMP. Bolo to ešte v čase pred pandémiou – v zimnom semestri akademického roku 2019/2020. Pripravovali sme túto súťaž na tradičné „offline“ podmienky. V tomto akademickom roku sme sa po prestávke k tomuto projektu vrátili a začali ho pripravovať už v online verzii.
Celá príprava súťaže bola postavená na tíme ľudí. Pravidelne sme sa stretávali a spoločne posúvali celý projekt k cieľu. Každý člen tímu mal na starosti určitú oblasť tohto projektu.
Samotný názov KEMP prináša určité asociácie spojené s kempovaním, turistikou, prírodou. Tým, že ide o marketingovú súťaž, rozhodla som sa prepojiť život marketéra s prežitím v divočine. Snažila som sa ukázať, akým problémom môže v divočine čeliť grafik, copywriter alebo content creator. Prvé ilustrácie boli také „odrazové“ a postupne sa myšlienka rozvíjala do celej vizuálnej identity. Neskôr som dostávala návrhy textov do postov na sociálne siete aj s určitou predstavou o grafike, ktorú sme spolu v tíme upravovali a následne som tvorila vizuál.
Čím vám štúdium na FMK pomohlo dostať sa k vysnívanej práci?
Začínala som najskôr ako výtvarníčka, ale vďaka FMK som získala marketingový pohľad, na ktorom som neskôr v praxi stavala. V praxi je nutné uvažovať hlavne nad praktickými aspektmi, ako je zadanie od klienta, celková stratégia, cieľová skupina, technické špecifikácie, firemný dizajn, financie na tlač a podobne.
Prečo ste využili v ilustráciách iba 3 oporné farby? Čo majú znamenať dané farby (oranžová, fialová a zelená)?
KEMP vznikol ako projekt Kabinetu marketingu v rámci FMK. Dynamika a energia je neustále prítomná na našej fakulte a aj celkovo v oblasti marketingovej komunikácie. Túto dynamiku som sa snažila dostať aj do vizuálnej identity KEMP-u. Vyberala som farby, ktoré boli výrazné a mali pomáhať rozvíjať túto myšlienku.
Čím vás oslovil daný event?
Jedným eventom sa podporilo nadväzovanie vzťahov, vystúpenie z komfortnej zóny a zároveň získavanie praktických poznatkov. Je skvelé, že tento event presahoval aj pomyselné brány našej univerzity.
Autor: Ondrej Zvara