Začiatkom novembra sa na Smolenickom zámku uskutočnila medzinárodná vedecká konferencia Marketing Identity: „Explózia“ inovácií. Okrem redaktorov a kameramanov z FMK TV a rádia Aetter, zabezpečujúcich živý prenos, fotografov a členov kabinetov PR a SOMO, sme umožnili zúčastniť sa tohto podujatia aj niekoľkým ďalším študentom. Ako vnímajú konferenciu oni, si prečítajte v nasledujúcich riadkoch.
V akademických kruhoch, ale aj u odbornej verejnosti má naša konferencia štatút podujatia konaného v nevšedných priestoroch a zameraného na aktuálne marketingové témy. Prostredie plné akademikov i marketérov z praxe si už niekoľkokrát mohli vychutnať i naši študenti.
Kým minulý rok bol k dispozícii formulár na prihlasovanie, tento rok si vyberali samotní organizátori: „Ponúkli sme šikovným študentom, ktorých sme učili, viedli im záverečné práce alebo sme s nimi spolupracovali, aby sa mohli prísť pozrieť – vypočuť si zaujímavé príspevky a stretnúť mnohých zaujímavých ľudí. Aj takto chceme oceniť úsilie tých, ktorí sa zapájajú do aktivít a využívajú rôzne príležitosti,“ povedala Katarína Ďurková z organizačného tímu konferencie.
Spolu s ostatnými účastníkmi sa tak mohli naši študenti zúčastniť panelovej diskusie, prednášaných príspevkov v sekciách a poprechádzať sa zámockými chodbami a areálom. „Páčil sa mi priestor, kde sa konferencia konala, keďže Smolenický zámok má neskutočné čaro. Neviem si predstaviť lepšie miesto,“ napísala Marianna Sádecká z časopisu Atteliér.
Okrem nezvyčajnej atmosféry vedeckého podujatia, ktorú mu dodáva prostredie zámku a výhľad na okolitú prírodu, ich zaujal aj jeden z neprehliadnuteľných atribútov našej konferencie – priateľskosť. Tú si každý rok pochvaľujú účastníci aj hostia. Zuzana Múkerová, FMK TV: „Na zámku vládla príjemná a veľmi priateľská atmosféra. Profesori a študenti si boli odrazu bližší.“
Najväčší ohlas mala panelová diskusia
Tohtoročná panelová diskusia zaujala najmä domácich účastníkov, keďže išlo o aktuálnu tému prepojenia univerzít s trhom práce. O tom, čo čaká prax od absolventov marketingovej komunikácie, sa v hlavnej časti programu pod vedením Ivana Valacha z Maxman Consultants porozprávali Juraj Kováč (This is Locco), Pavol Minár (Istropolitana Ogilvy), Ivana Molnárová (Profesia), Slavomír Magál (FMK UCM), Martin Porada (2create), a Róbert Slovák (Respect APP).
„Pre mňa ako študentku marketingovej komunikácie bola panelová diskusia ako stvorená. Najviac som sa stotožnila s názormi Ivany Molnárovej z Profesie, ale všetci účastníci diskusie mi v podstate len potvrdili, že na to, aby som sa vedela profesionálne presadiť po ukončení štúdia, nestačí len chodiť na prednášky, splniť semestrálne úlohy a všetko to zakončiť záverečnou prácou a štátnicami,“ povedala Daniela Skrúcaná, študentka 3. ročníka marketingovej komunikácie, a dodala: „Treba pre to urobiť niečo viac.“
„Mňa tento rok zaujala téma celkovo. Veľmi ma zaujímalo, čo vlastne môžemo očakávať po škole a čo odo mňa budú očakávať zamestnávatelia. Počuť to z úst ľudí, ktorí hľadajú zamestnancov do svojich agentúr, je predsa len iné, než o tom čítať niekde na internete,“ Lucia Mlynárová (3. ročník Bc.).
Treba spoznávať nových ľudí
Odborné podujatia sú prioritne miestom na získavanie nových kontaktov a výmenu aktuálnych poznatkov. M. Sádecká: „Je skvelé, že naša škola organizuje niečo, kde sa stretnú toľkí odborníci v takom príjemnom prostredí. Chystáme osloviť niektorých odborníkov z konferencie, či už na rozhovory do časopisu, alebo na prednášky.“
Účastníci konferencie sa sústredili do 6 sekcií, v ktorých diskutovali o prednášaných príspevkoch.
Monika Hurbanová, 3. ročník Bc.: „Veľmi sa mi páčil systém krátkych a výstižných prezentácií. Človek bol v neustálom strehu a dokázal sa sústrediť a vnímať celú prezentáciu. Myslím si, že je to oveľa efektívnejšie takýmto spôsobom, ako keby mal každý hodinovú prednášku. Najviac ma zaujala utorková sekcia v knižnici, prezentácia Inovácie a digitálne trendy, ktoré hýbu marketingom od Petra Šeba v Hlavnej sále a panelová diskusia, v stredu som si viac podebatovala s ostatnými účastníkmi. “
Mária Harčárová, 2. ročník Bc.: „Zaujala ma hlavne komornosť prednášok, že tam nebolo toľko ľudí ako na našich prednáškach, ale malá skupina, ktorá aktívne rozoberala určitú tému.“
Zuzana Múkerová, 3. ročník Bc.: Na konferenciu som prišla s tímom FMK TV a musím povedať, že sme sa tam cítili veľmi dobre a všetko bolo bez problémov. Otvorenie, jednotlivé sekcie, odovzdávanie Granáttu, sprievodné hudobné čísla a samotný večerný raut hodnotím na výbornú. Konferencia bola skvelá a rada sa jej zúčastním opäť.“
Tento rok obsahoval hlavný program oficiálne príhovory, prednášky odborníkov na inovácie v digitálnom prostredí, odovzdávanie ocenenia spoločenskej zodpovednosti Granátt, a tiež udelenie titulu doctor honoris causa holandskému profesorovi Joe Ritzenovi. „Myslím si, že naša univerzita nám ponúka veľmi veľa príležitostí, a je už len na nás, či sa chceme naučiť niečo viac a realizovať sa aj mimo učebných sylabov. Vyučujúci by sa zase mohli častejšie stretávať takto s ľudmi z praxe a prispôsobiť tomu, čo chce prax, aj výučbu, aby sme teoretické poznatky vedeli reálne využiť,“ dodala na záver svojho vyjadrenia D. Skrúcaná.
Spolu s pozitívnymi reakciami sa našli aj rezervy, ktoré by mohli organizátori ešte vylepšiť. „Z nášho pohľadu bol tento ročník marketingovej konferencie jeden z najvydarenejších – z hľadiska rôznorodosti príspevkov, zahraničnej účasti i celkového priebehu. V každom prípade si prejdeme pripomienky a budeme sa usilovať Marketing Identity 2015 opäť posunúť a zlepšiť,“ povedala K. Ďurková.
Text: Dáša Mužíková
Foto: Diana Čermáková, Matúš Pastor, Dominika Behúlová
Súvisiace články:
Otto Marčan a Tony Dúbravec: Nenechať sa len tak unášať štúdiom | FMK UCM | 28.11.2014
Panelová diskusia na MI 2014: Všetko sa dá dosiahnuť, aj keď sa začína od nuly | FMK UCM | 5.11.2014