Nenechajte si ujsť záznam prenosu konferencie Megatrendy a médiá: On the Edge. Budete si môcť pozrieť prezentácie spíkrov, ktorí sú autoritami v oblasti médií, marketingu i v akademickej sfére.
Aké témy prinesie konferencia?
Ešte pred pár mesiacmi nikto z nás netušil, že sa ocitneme na hrane. A to doslovne. Nepredpokladali sme to dokonca ani vtedy, keď sme si za tému tohtoročnej konferencie zvolili motto: On the Edge.
Prečítajte si rozhovor so šéfredaktorom Časopisu Communication Today M. Solíkom.
Niekoľko týždňov sledujeme, ako sa mení svet, ekonomika, médiá a spoločnosť. Naše domovy sa stali zároveň školami, pracoviskami, miestami, kde trávime voľný čas. A to aj vďaka tým, ktorí v týchto neľahkých časoch bojujú s koronavírusom a starajú sa o zdravie nás všetkých.
Záznam dopoludňajšej časti:
Záznam popoludňajšej časti:
Budúcnosť médií
Koronavírus zasiahol do všetkých oblastí nášho života. Zmenil to, na čo sme boli doteraz zvyknutí a otvoril množstvo otázok, na ktoré nepoznáme odpoveď. Vráti sa život po kríze do predchádzajúce stavu? Budeme žiť ako pred tým? Alebo sme svedkami začiatku novodobých dejín a novej éry na úsvite tretieho desaťročia 21. storočia? Ako na súčasnú situáciu reagujú médiá a ako ovplyvnil koronavírus prácu redaktorov? Zažijeme ešte hlbšiu krízu ako v roku 2009? Ktoré značky prežijú a pre ktoré bude súčasná situácia likvidačná? A má vôbec zmysel udržať marketing v čase, keď ľudia nenakupujú?
Odpovede na tieto a ďalšie otázky prinesie medzinárodná vedecká konferencia Megatrendy a médiá 2020, ktorá sa uskutoční v stredu 22. apríla 2020. Nie však tak, ako sme boli zvyknutí, ale online. Sledovať nás môžete z pohodlia domova, odkiaľ sa vám prihovoria aj naši tohtoroční spíkri.
Pozvanie prijali hostia z prostredia médií, marketingu i akademickej obce. Nenechajte si tak ujsť pohľad na to, aké dopady prináša súčasná situácia na tieto oblasti a ako na ne reaguje publikum.
Žurnalistika v kríze
Prácu v televíznom spravodajstve počas mimoriadnej situácie naopak, z pohľadu práce v teréne, priblíži známa redaktorka TV Markíza Martina Töröková, ktorá v televíznom spravodajstve pracuje 13 rokov. Za bežných podmienok sa venuje témam spojeným s politikou a voľbami. Často ju môžeme vidieť v reportážach z Národnej rady SR, výnimočná situácia však zasiahla aj do jej práce a tém. Akým spôsobom sa dozviete v prednáške, v ktorej vám Martina povie aj to, čo je pri práci redaktora v súčasných podmienkach najťažšie.
Keďže sme aktuálne všetci doma a nejaký čas ešte budeme, užitočná bude prednáška Borisa Prša, ktorého mnohí taktiež poznajú z obrazoviek TV Markíza. Boris nám prezradí, ako sa nezblázniť v čase pandémie, ako efektívne pracovať z domu a ako túto situáciu zvládnuť čo najlepšie.
Dôležitej téme, overovaniu faktov v práci redaktorov, sa bude venovať novinárka zo Srbska Milena Popović, ktorá nám priblíži metodológiu na kontrolu faktov prezentovaných v médiách. Tešíme sa, takýto nástroj by sa zišiel aj v našich podmienkach. Osobitý dôraz bude pritom klásť na význam kontroly faktov v prípade krízy, akou je súčasná kríza spôsobená koronavírusom a na potrebu zodpovednosti politikov a inštitúcií za takéto situácie.
Priestor pre akademikov
Na pôsobenie médií v čase koronakrízy a ich vplyv na divákov sa pozrieme aj z akademického uhlu pohľadu. Rôzne aspekty médií v kontexte aktuálnej pandémie priblíži dekanka Fakulty humanitných vied Žilinskej univerzity Slávka Pitoňáková. Analýzou indícií postupnej premeny účelu elektronickej mediálnej tvorby nám doc. Juraj Rusnák z Prešovskej univerzity poodhalí pohyb mediálneho organizmu od štruktúry k štrukturácii. Ak ani vy neviete, o čo ide, sledujte náš prenos a dozviete sa viac. V prednáške sa bude autor venovať o. i. remixovej kultúre a selfie produkcii, čo už sú témy, ktorým možno rozumieť viac.
Časový harmonogram konferencie nájdete tu.
Ako sa líšia mediálne texty v printových a digitálnych médiách a najmä to, ako sa líši ich percepcia nám prezradí prof. Katarína Fichnová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy FF UKF v Nitre. Úlohu emócií a ich vplyv na argumentáciu v online priestore, naopak, priblíži náš bývalý kolega Alexander Plencner. Jeho výskum vychádza z pozorovania, že niektorí členovia online publika sa zdajú byť rezistentní voči racionálnej argumentácii, čo je úplná pravda a mnohí by sme vedeli uviesť hneď niekoľko príkladov.
O svoje poznatky sa s nami podelí aj holandský profesor Mark Deuze, ktorý pôsobí na univerzite v Amsterdame a venuje sa výskumu komunikácie. Vo svojej prednáške sa pokúsi obhájiť alebo opustiť klasické teoretické modely komunikácie, ako aj tvrdenie, že masové médiá a masová komunikácia sú koncepty, ktoré nezodpovedajú súčasnému mediálnemu prostrediu.
Reklama v čase pandémie
S krízou bojujú aj značky a spolu s nimi aj reklamné agentúry. Dopadom súčasnej situácie na marketingovú komunikáciu a budúcnosť marketingu sa budú venovať kreatívny riaditeľ agentúry Respect APP Peter Michalka kreatívny riaditeľ agentúry Works&Hugs Jord Nikov, ktorí priblížia, ako sa dá prežiť takáto kríza a čo zmení pandémia vo svete komunikácie a reklamy.
Časový harmonogram konferencie nájdete tu.
Chcete vedieť ako v čase krízy komunikuje hlavné mesto SR? Nenechajte si ujsť prednášku Miroslava Kolárika, ktorý tvorí online obsah a manažuje sociálne siete na Komunikačnom oddelení Kancelárie primátora Bratislavy.
Zastúpenie na konferencii budú mať aj naši domáci spíkri. Z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM sa vám predstavia prodekan Andrej Brník, ktorý priblíži vplyv koronakrízy na slovenské rozhlasové vysielanie a Peter Krajčovič, ktorý zhodnotí, ako sa zmenili médiá, ale aj publikum za posledné roky, ako ovplyvnila digitalizácia tradičné médiá a či sú naozaj odsúdené na zánik.
Sledujete online prenos konferencie Megatrendy a médiá už túto stredu na Facebooku FMK UCM v Trnave od 9:00 hod. Konferenciu otvorí dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie UCM Ľudmila Čábyová. Šéfredaktor vedeckého časopisu Communication Today Martin Solík v úvode predstaví nové číslo tohto prestížneho vedeckého časopisu, ktoré je z viacerých aspektov výnimočné. Chcete vedieť viac? Rezervujte si u vás doma najpohodolnejšie miesto na sledovanie, program konferencie je rezervovaný až do 16.30 hod.
Z konferencie vyjde zborník s vedeckými príspevkami, ktorý je indexovaný v databáze WoS. Na konferenciu je zaregistrovaných viac ako 100 účastníkov, ktorí budú mať zverejnené príspevky v zborníku.