Prečo dobré správy nie sú sexy? Do Mediálne pozitívneho týždňa sa môžeme zapojiť aj my

22. jún je vo svete vyhlásený za Positive media day. Jeho cieľom je propagovať pozitívne, inšpirujúce a povzbudzujúce správy v médiách.

Dobré správy väčšinou nepriťahujú mediálnu pozornosť, väčší priestor dostávajú skôr negatívne mediálne obsahy. Aj preto sa členovia platformy Mediálna gramotnosť+ rozhodli využiť tento deň a vyhlásiť v dňoch od 19. do 23. júna 2023 #medialnepozitivnytyzden.

Zapojiť sa môžeš aj ty:

  • Vytváraj pozitívny obsah: posty, fotografie, videá, infografiky, blogy, reels, stories, podcasty.
  • V diskusiách rešpektuj iné názory. Oceň a podpor konštruktívne komentáre a reakcie.
  • Zdieľaj obsah, ktorý inšpiruje a motivuje.
  • Vyjadri vďaku novinárkam a novinárom, majiteľom médií, influencerkám a influencerom. Napíš im správu, v ktorej oceníš ich kvalitnú prácu a zodpovedný prístup k tvorbe obsahu.
  • Vnímaj svoje emócie: Ak máš pocit, že si zahltená/ý negatívnym/toxickým obsahom, prehodnoť/zruš odbery, sledovanie kanálov, profilov, diskusií, stránok.
mediálne pozitívny týždeň

Zdroj: Mediálna gramotnosť+

Viac informácií o diskusiách, kurzoch či workshopoch, ktoré sa pri tejto príležitosti konajú, nájdete tu: Pozvánka MPT_final (rpms.sk).

Do tejto aktivity sa zapojila aj FMK UCM zorganizovaním onlinového certifikovaného kurzu pre učiteľov základných a stredných škôl, ktorý sa uskutoční v piatok 23. júna: https://fmk.sk/kurz-pre-ucitelov-o-dezinformaciach/.