Už niekoľko rokov pôsobí ako pedagóg na fakulte, ktorú sám vyštudoval, a popri tom vedie grafické štúdio v Bratislave. Aký je život s dvomi profesiami? Ako mu to pomáha pred vyhorením? Ako vyzerá štúdium marketingu v jeho réžii? A čo by odporučil záujemcom o marketing?
Prečítajte si rozhovor s Martinom Klementisom na forbes.sk.
Aké boli vaše začiatky? Vždy vás lákala kreatíva a pedagogika?
Práveže vôbec. Pôvodne som si podával prihlášky na právnické fakulty v Trnave a v Bratislave, aby som pokračoval v rodinnej tradícii. Fakulta masmediálnej komunikácie bola plán B. Už pri prijímacích skúškach som zistil, že marketingový odbor je mi bližší ako latinské právnické výrazy.
Hoci som v reklamných agentúrach pracoval už popri škole, dostal som ponuku ostať na fakulte ako odborný asistent. Prikývol som, a tak už učím 10 rokov. Vďaka tejto škole som sa taktiež našiel v grafike a v roku 2014 som si založil vlastné grafické štúdio, ktoré tvorí druhú časť môjho pracovného života.
Učíte na škole, kde ste zároveň aj študovali. V čom sa za ten čas zmenila výučba?
Keď som začínal študovať, tak marketingová komunikácia bola pomerne „čerstvý“ študijný program. Vyučovali nás väčšinou pedagógovia s ekonomickým vzdelaním, prípadne z fakúlt manažmentu. Úplne to nekorešpondovalo s praxou z marketingu.
V súčasnosti pôsobia na fakulte ľudia, ktorí sa reklame venujú, živia sa ňou. Tento fakt nám pomáha v tom, aby sme marketing študentom priblížili viac hodnoverne. Zároveň sa snažíme mladých ľudí posmeliť, aby sa realizovali aj v praxi.
Na akých marketingových aktivitách sa podieľate?
V rámci aktivít na fakulte okrem prednášok zodpovedám najmä za tvorbu vizuálnej identity rôznych vedeckých konferencií, publikácií, odborných časopisov a aktuálne aj implementáciu novej vizuálnej identity UCM do praxe pre všetkých päť fakúlt a jeden inštitút.
Práca v grafickom štúdiu je už rozsiahlejšia. Najväčšiu kompetenciu cítim v brandingu, tvorbe log a vizuálnej identity značiek. Stále mam veľmi rád print, s ktorým som začínal ešte ako študent. Avšak dnes pracujem viac v digitálnej oblasti, na weboch, aplikáciách, zákazníckych digitálnych riešeniach, sociálnych médiách a podobne.
Aký vzťah sa snažíte mať so študentmi?
Bez ohľadu na vek, aj mladší človek odo mňa môže byť v mnohých veciach lepší než ja. Snažím sa preto pristupovať k študentom s rešpektom. Cítil by som sa trápne, ak by som do školy chodil s myšlienkou: „Ja som pán pedagóg a idem vás tu teraz učiť.“ Študenti sú pre mňa vzácni, pretože od nich dostávam spätnú väzbu a dokážeme sa tak navzájom inšpirovať.