Chcete vidieť výsledok svojej kreativity ako titulnú fotku na fakultnej facebookovej stránke alebo na školských počítačoch? Na prázdniny sme pripravili grafickú a fotografickú súťaž, ktorá bude trvať až do 15. septembra 2015. Hlavnou cenou je let balónom nad Trnavou.
Cieľom súťaže je dať priestor vám, študentom, na zviditeľnenie vašich grafických schopností alebo nápadu, a tiež prostredníctvom propagácie fakulty v internom i externom prostredí.
Instagramová súťaž
Instagramová súťaž
Podstatou tejto súťaže je uverejnenie fotografie alebo videa, ktoré stvárňujú logo FMK alebo iné typické prvky našej fakulty v netradičnej forme alebo ich použitie – making-of videá toho, čo budete fotiť, alebo priamo použitie #FMKveci: odznaky, mikiny, perá, zápisníky, hrnčeky. Ide o to, akú úlohu budú na fotografii/videu hrať (viď príklady nižšie).
Fotografie na Instagram pridávajte s tagmi #FMKLetnaSutaz #FMKHype @FMK_UCM.
O víťazoch rozhodne porota zložená z členov kabinetu začiatkom zimného semestra 2015/2016.
Grafická súťaž
Grafická súťaž
Grafická súťaž sa týka návrhu titulnej fotky na facebookovú stránku FMK UCM v Trnave alebo tapety na plochu školských počítačov. Grafické návrhy treba posielať e-mailom na sutaz@fmk.sk.
Propozície súťaže:
Kategórie
Súťaží sa v dvoch kategóriách. Do každej kategórie môže jeden autor poslať max 3 návrhy.
- tapeta (wallpaper) na školské počítače,
- titulný obrázok (cover) na Facebook FMK UCM.
Téma
Tapeta by mala graficky odzradľovať FMK – študijné programy, fakultný život, praktické využitie poznatkov atď. Podmienkou je použitie loga FMK.
V roku 2010 sa do podobnej súťaže zapojilo 21 študentov, tu sú ukážky víťazov:
Téma titulného obrázku je voľná – môže reprezentovať každoročne sa opakujúce udalosti – začiatok akademického roka/semestra, zverejnenie rozvrhov, imatrikulácie, promócie, štátne skúšky, Vianoce, ročné obdobia v súvislosti s FMK, majáles, ples, piknik, atď. Z obrázku ale musí byť zrejmá spojitosť s FMK (napr. písmená FMK, farby a tvary ap.).
Formát a spracovanie
Formáty:
- .jpg 1920 x 1080 do 800 KB – tapeta (wallpaper) na školské počítače,
- .png 851 x 315 px – titulná fotka na Facebook FMK UCM (stiahnite si šablónu v .psd formáte – pravý klik + stiahnuť súbor z odkazu ako)
Tapeta by mala byť grafickým spracovaním a musí obsahovať logo FMK (treba rešpektovať kontrast medzi pozadím a logom – viď dizajn manuál).
Pri titulnom obrázku môže ísť o autorskú fotografiu, obrázok, grafické spracovanie alebo ich kombináciu.
Upozornenie:
Použitie iných ako autorských fotografií je možné len s uvedením autora a jeho súhlasom. Keďže práce zaslané do súťaže sa v budúcnosti využijú na propagačné účely, pri fotografiách a obrázkoch stiahnutých z internetu treba uviesť zdroj, resp. používajte len obrázky s voľnou licenciou na komerčné účely.
Pri spracovaní titulného obrázku berte ohľad na časti, ktoré budú zakryté, resp. by ich funkcie mohli byť obmedzené (napr. text cez grafické prvky):
Posielanie návrhov
Zapojiť do súťaže sa môžete poslaním grafického návrhu (alebo viacerých – max 3 z každej kategórie) na sutaz@fmk.sk s predmetom „cover“ a/alebo „wallpaper“ od 25. mája do 15. septembra 2015.
E-mail musí obsahovať:
- meno a priezvisko autora,
- ročník, študijný program a formu štúdia (denné/externé),
- pri tapetách: popis každého návrhu (čo zobrazuje a prečo),
- pri návrhoch titulných fotografií: popis každého návrhu (čo zobrazuje a prečo) a pri akej príležitosti by bolo možné cover použiť,
- zdroje použitých obrázkov, grafických prvkov a fotografií.
Hlasovanie a výber víťazov
Všetky návrhy zverejníme v albume na Facebooku. Za všetky z nich budete môcť hlasovať a vyjadriť tak podporu svojim favoritom. Návrhy s najväčším počtom hlasov postúpia do ďalšieho kola, v ktorom o víťazoch rozhodne porota zložená z #FMKPeople začiatkom zimného semestra 2015/2016.
Medzi víťazov, ktorých vyhlásime prostredníctvom webovej stránky i Facebooku, sa rozdelia vecné ceny – mikina, Muuza, odznaky, perá, reflexné pásky, pomády, atď. Hrá sa však najmä o nehynúcu slávu v podobe najlepšieho návrhu a najväčšieho počtu lajkov, prestíž víťaza a tiež o meno autora, uvedené pri použitých návrhoch na Facebooku.
Autora najlepšieho grafického návrhu čaká hlavná cena – let balónom nad Trnavou.