Konferencia Marketing Identity o deň skôr

Tohtoročná marketingová smolenická konferencia našej fakulty, ktorá sa po minulé roky uskutočnovala pod názvom Nové trendy v marketingu, sa posúva na termín 4. – 5. novembra 2013, t. j. o deň skôr, ako bolo pôvodne avizované. Sekcie ani rámcový program sa nemenia.

O tom, prečo sa organizátori z radov vyučujúcich, doktorandov i študentov rozhodli pre nový názov, odpovedá jedna z organizátoriek konferencie Marketing Identity 2013, PhDr. Katarína Ďurková, PhD.

Marketing Identity 2013 - plagát

Marketing Identity 2013 – plagát

Konferencie Nové trendy v marketingu ste sa každý rok snažili zlepšovať a priniesť niečo nové. Môžeme povedať, že zmena na Marketing identity je tiež istou inováciou?
Každá aktivita, produkt sa postupne vyvíjajú, inovujú, a tak sme to cítili i s našou konferenciou. Po niekoľkých rokoch sme sa pri formovaní zámeru tohtoročnej konferencie rozhodli posunúť ďalej v názve a priniesť aj inovácie v organizácii jednotlivých sekcií i v podobe udelenia špeciálnej ceny pre zodpovedné vzdelávacie inštitúcie – GranáTT.

Už názov Marketing identity evokuje potrebu zamýšľať sa nad významom identity – značky, produktu, osoby. Ako vznikalo spojenie Marketing identity?
O zákulisí vzniku názvu by vedel viac povedať Matúš Hliboký, ktorý nový názov konferencie vymyslel. Našu predstavu, s ktorou sme ho oslovili brífom, by som zhrnula do nasledujúcich charakteristík – jasné, zrozumiteľné, zapamätateľné, nadčasové. Hlavný názov je zároveň jednoduchý a pútavý, ľudí motivuje zamyslieť sa nad interpretáciou, význam sa nemení v slovenskom ani v anglickom jazyku. Nový názov konferencie má schopnosť zjednotiť viaceré tématické oblasti a vystihuje dlhodobé smerovanie marketingových a komunikačných aktivít ziskových i neziskových organizácií.

Matúš Hliboký: „Brief bol jasne nastavený. Dlhodobý, jednoduchý a variovateľný názov. Bývalý názov bol pre konferenciu príliš nebrandový. Nové trendy v marketingu znie ako predmet a človek vlastne ani nevie, čo má od toho celého očakávať. Marketing Identity sa snaží poňať samotný marketing ako niečo osobné. Slovíčkom Identity sa z marketingu stalo niečo, za čím nasleduje príbeh. A to, ako sa zmenil marketing a jeho časti za posledné obdobie. V online svete sa trendy menia neuveriteľne rýchlo – a v dizajne takisto. Preto vznikol názov, ktorý sa snaží zachytiť aj toto dianie.“

Ako sme boli zvkynutí, konferencia sa bude niesť v duchu jednej témy. Prečo dizajn?
Tohtoročné zameranie konferencie sa nesie v znamení jedného z najviditeľnejších prvkov identity – v znamení dizajnu. Dizajn, ktorý predáva, je podtitulom 10. ročníka našej novembrovej konferencie. Spojenie funkčnosti s estetickosťou je podľa môjho názoru veľkou konkurenčnou výhodou pri predaji akéhokoľvek produktu. Pod hlavnou témou budú účastníci konferencie rozvíjať vzájomné diskusie v nasledujúcich sekciách: Dizajn Identity, Generation Identity, Digital Identity a CSR Identity.


PhDr. Katarína Ďurková, PhD. Kto je Katarína Ďurková?
Patrí medzi prvých absolventov FMK UCM. Od ukončenia štúdií pôsobí na fakulte ako pedagóg predmetov teória marketingovej komunikácie, teória a tvorba corporate identity a hovorca a médiá. Okrem práce na fakulte spolupracuje s neziskovými organizáciami ako marketingový manažér a foundraiser. Vo voľnom čase je spolu s rodinou (má 4 deti) vášnivou cyklistkou a turistkou.