Hra Tartaros od študentov teórie digitálnych hier zvíťazila v kategórii najlepší naratív a tiež v kategórii prístupnosť hry.
Vo finále medzinárodnej súťaže Game Jam Plus boli až tri hry pochádzajúce z Trnavy. Tímu RedSpark (v zložení Leonard Gomboš, Andrej Jardek, Dominika Kimličková, Michal Mališ, Matěj Beránek, Veronika Preitshaftová, Tristan Rostas, Timotej Kadlec) s hrou TARTAROS sa podarilo uspieť v konkurencii tímov z celého sveta. Na podujatí v Rio de Janeiro sa zúčastnilo až 2000 účastníkov.
„Výhra je pre nás dôkazom, že sa s hrou uberáme správnym smerom. Motivuje nás tiež pokračovať vo vývoji hier ako takých,” opísal pocity Leonard Gomboš z víťazného tímu. Za výhru v kategórii “najlepší naratív” vďačia najmä samotnému výberu témy na Game Jam Plus, ktorou bola “Prerozprávaj príbeh”. To študentom umožnilo experimentovať s technikami herného naratívu a zlepšovať ich.
Tím uspel aj v rámci prístupnosti hry, keďže tá je vhodná aj pre farboslepých. „Chceli sme len hráčovi poskytnúť veľké spektrum možností, prispôsobiť si hernú grafiku a vytvaráť svoj vlastný ‚retro-feel‘, keďže je to hlavný aspekt nášho grafického dizajnu,” doplnil Matěj. Tím plánuje dokončiť hru koncom tohto roku. V hre mladí dizajnéri rozšíria herné úrovne, doladia dizajnové aspekty a pridajú niektoré, zatiaľ len plánované, mechaniky.
Účasť v tomto projekte mala zmysel aj pre fakultu. „Naučili sme sa, ako robiť podnikateľský inkubátor,” uzavrel koordinátor projektu z Katedry digitálnych hier Michal Kabát, ktorý študentov v Rio de Janeiro reprezentoval.
[metaslider id=343731]
Game Jam Plus je osemmesačný akceleračný program, ktorého víťazi môžu získať investora na svoj projekt. Do súťaže bolo zapojených viac než 1000 hier z 30 krajín sveta.
V rámci európskeho semifinále, ktoré sa konalo prvý aprílový víkend v poľskom Lubline, vybrala odborná porota všetky tri tímy z FMK, zapojené do tejto fázy projektu. Svetové finále Game Jam Plus sa uskutočnilo uplynulý predposledný júnový víkend a zúčastnili sa na ňom vývojárske tímy z piatich kontinentov. Z Európy pritom postúpilo 11 vývojárskych tímov. Úspechu predchádzala polročná práca na hrateľnom prototype digitálnej hry, ktorá sa začala medzinárodným game jamom v októbri minulého roku.
Ostatné hry z FMK, ktoré postúpili do finále
Tím COFC – Club of Fantastic Creators (v zložení Martin Rybanský, Kevin Andok, Daniel Kaušitz, Marek Galierik, Matej Volf, Martin Paučin, Rastislav Bončo) stavil na hypercasual mobilnú hru DODGE ZONE.
Ďalším tímom sú 5 Chooms reprezentujúcim FMK UCM v Trnave (v zložení Lukáš Grašúr, Tomáš Fusko, Alexandra Jalšovská, Denis Záthurecký, Marcus Puschenreiter, Terézia Kováčiková, Tomáš Ozaniak). Tím pracuje na hre MEIHLI´S BLESSING, čo je akčná adventúra, ktorá obsahuje prvky RPG a survival hier.
Zdroj titulnej foto: https://leonard-gombos.itch.io/