Na FMK som sa mohol konfrontovať s najlepšími odborníkmi, hovorí držiteľ Granátového jablka a absolvent Martin Frimmer

Martin Frimmer sa rozhodol získať vzdelanie až po rokoch tvrdej práce v marketingovej sfére. A rozhodnutie ísť na FMK neľutuje. Odvtedy presedlal do televíznej a filmovej produkcie, v ktorej tvorí populárne formáty.A pritom nezabúda ani na svoju alma mater. Predstavujeme vám laureáta Granátového jablka v kategórii absolvent.

Na FMK UCM ste išli študovať marketing už keď ste mali za sebou bohatú prax brand manažéra. Prečo ste sa takto rozhodli?
V istom štádiu mojej pracovnej kariéry som si uvedomil, že sa chcem viac vzdelávať. Moja vtedajšia práca mi ponúkala veľa foriem, ako rásť a posúvať sa, ale tie boli veľmi špecifické a sústreďovali sa na odvetvie, v ktorom som v tom čase pracoval. Ja som ale hľadal čosi viac. A našiel som to štúdiom na vysokej škole. Som rád, že som sa tak rozhodol, aj keď som bol už “starý cap.“

Na čo alebo na koho v rámci vášho štúdia najradšej spomínate? Kto vás dokázal najviac inšpirovať?
Spomínam veľmi rád na niekoľko vecí. V prvom rade na vzťahy, ktoré som vďaka štúdiu získal. Či už medzi u spolužiakmi, ktorí boli poväčšine o 10 a viac rokov mladší, ale ktorí ma v mnohých veciach obohatili práve vďaka tomu, že boli medzi nami viaceré rozdiely. Veľa som sa od nich naučil. Mimoriadne som si zamiloval profesorov, s ktorými som mal tú česť sa počas štúdia stretnúť. Paradoxne viac mimo štandardných učebných osnov, kedy sme viedli dlhé rozhovory o témach, ktoré sa nás dotýkali. Tieto stretnutia boli pre mňa natoľko inšpiratívne, že som s niektorými kolegami zostal aj po štúdiu v kontakte a veľmi rád vyhľadávam ich spoločnosť. A najradšej spomínam na pocit po štátniciach.Na ten nezabudnem do konca života.

Mali ste dostatok skúseností z praxe, čo vám dala fakulta?
Škola ma naučila väčšej vytrvalosti a trpezlivosti. Zároveň mi otvorila cestu k množstvu ďalších vedomostí z odvetví, v ktorých som v rámci praxe nebol až tak doma. Hlavne z mediálnej oblasti, keďže marketing som mal už ako tak zvládnutý. Navyše som sa mohol konfrontovať s najlepšími odborníkmi, s ktorými som sa na škole stretol a diskutovať o mojej praxi. Čo bolo pre mňa takisto mimoriadne inšpiratívne.

Prečo ste podľa vás dostali ocenenie Granátové jablko?
Prečo som dostal toto ocenenie, by asi vedeli najlepšie povedať tí, ktorí ma naň odporučili. Jedným dôvodom som si ale istý aj ja. A to je vzťah k mojej univerzite. Mám túto inštitúciu veľmi rád, mám veľmi rád ľudí, ktorí pre ňu pracujú a veľmi rád sa k mojej alma mater v rôznych formách vraciam.

Pracovali ste ako brand manažér, momentálne ste viac v audiovizuálnej produkcii. Ako sa tieto dve profesie vzájomne dopĺňajú?
Prepájajú sa mimoriadne. Na pozíciách marketingových manažérov som sa dostával veľmi často do kontaktu s médiami. Pri jednej z nich som sa zoznámi s Danom Danglom, ktorý ma stiahol na celovečerný kino film o Pavlovi Demitrovi 38 , na ktorom som začal robiť marketing. Skončil som v Danovej produkčnej spoločnosti, kde robím aj marketing, ale hlavne sa starám o manažovanie našich produkcií ako takých. Čiže všetko so všetkým súvisí.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

???? #sdanculomnacestach #spartickounacestach ❤️??

Príspevok, ktorý zdieľa Martin Frimmer (@m.frimmo),

Brand manažéra ste robili pre firmy predávajúce alkoholické nápoje, čo je produkt, o ktorý bude asi stále záujem. Ako sa buduje značka v tomto odvetví?
Pracoval som ako brand manažér na rôznych značkách, po väčšine ale už etablovaných. Značky ako Veľkopopovický Kozel, Finlandia Vodka alebo Jack Daniels už nepotrebujú budovať. Skôr je potrebné ich pozície udržiavať, prípadne posilňovať. A to sú často ešte nevďačnejšie úlohy. Každopádne držať na Slovensku vlajku JACKa, vytvárať aktivity, ktoré sa nestratia ani vo svete a byť za to ešte odmeňovaný, to môže byť snom každého “branďáka”. Prajem to každému.V rámci filmovej a televíznej produkcie pracujete najmä s Danom Danglom.

Robili ste spolu aj na celovečernom filme Cuky Luky. Čo vám sadlo viac a prečo?
Prakticky všetky mediálne projekty, na ktorých pracujem sú pod produkčnou firmou noemo, ktorá Danovi patrí. Fantastické na práci s Danom je pohoda a bezprostrednosť, ktorá z našej práce vždy vyplýva. Naše pracovné dni sú tak zábavné a tak pestré, že niekedy netušíme, že má celé Slovensko štátny sviatok, alebo voľný deň a my si plánujeme meetingy a pripravujeme naše aktivity. Som veľmi rád, že môžem byť súčasťou toho celého a Dana si mimoriadne vážim ako človeka aj ako producenta.

Na ktoré vaše televízne projekty ste najviac hrdý a prečo?
Na všetky. Každý projekt, na ktorom som pracoval alebo pracujem bol niečím výnimočný. Aktuálne som pyšný na projekt 2na1, na ktorom pracujeme s Danom s Adelou Vinczeovou, dramaturgičkou Dominikou Jaškovou a režisérom Lukášom Zednikovičom. Je to fantastická partia a práca na tomto projekte je oslobodzujúca a veľmi zábavná. Chvalabohu, sa toto naše nadšenie dostáva aj cez obrazovky k divákom a naša show má výbornú sledovanosť, z čoho máme veľkú radosť.

Martin stretáva vo svojej práci mnoho významných osobností slovenského šoubiznisu.

Čo by ste poradili našim študentom. Ako sa presadiť vo veľkej konkurencii v marketingu, ale aj v televíznej produkcii? Aké vlastnosti sú dôležité najmä, ak chce študent pracovať ako freelancer ako vy?
Okrem kvality a istého nadania pre oblasť, v ktorej chcú robiť by mali mať vášeň. Tá je pre mňa jedna z najdôležitejších v každom projekte, na ktorom robím. Ak sa začne strácať, niečo nie je v poriadku. Určite zápalom pre to, čo robíte nikdy nič nepokazíte. A ešte jedno klišé, ktoré ale funguje vždy – netreba zabúdať na pokoru. Aj keď dostanete Granátové jablko, alebo trebárs Českého leva či OTA, je treba sa vždy vrátiť tam, odkiaľ človek prišiel, pristáť na zemi a ďalej pokračovať v poctivej robote.

Na čom pracujete aktuálne, respektíve aký projekt chystáte do budúcnosti?
Ako som spomínal, momentálne sme dokončili 1.sériu TV SHOW 2na1 s Adelou a Danom a veríme, že sa budeme môcť čoskoro pustiť do prípravy ďalších častí. Pripravujeme s Danom dva celovečerné Kino Filmy – jednu uletenú komédiu a jednu rozprávku. A plánujeme ešte jeden úplne nový online projekt. Všetko je to veľká zábava a teším sa, až naše “svieže dielka” uzrú svetlo sveta.

Martinova kariéra v skratke:

Brand manažér
  • V.Kozel, Jack Daniels, Finlandia
Kino:
  • 38 – filmová pocta hokejovej legende
  • CUKY LUKY Film
Televízia
  • Partička SK / CZ
  • Vo štvorici po Slovensku – 4 série
  • Kukátko
  • Kredenc
  • Krotitelia dlhov
  • Divoký zapadákov
  • Kávomat – M.U. Hodrušany
  • Klamal by som ti
  • 2na1
Eventy

 

Autorka: Magdaléna Švecová