Za desať rokov fungovania sa FMK TV prepracovala od občasných videí k plnohodnotnému pravidelnému pridávaniu obsahu na YouTube. Programová štruktúra vychádza z pôvodnej produkcie, pričom súčasná redakcia inovuje obsah podľa najnovších trendov a tém. Jej absolventi pôsobia na rôznych pozíciách v mediálnej brandži.
Úspechy uplynulej dekády oslávila redakcia FMK TV spolu s jej bývalými členmi. Tí si mohli pozrieť, ako sa zmenilo štúdio a spoločne sa porozprávali o vývoji televízie. Pozvanie prijali aj rektorka univerzity Katarína Slobodová Nováková, prorektor pre rozvoj a vzťahy s verejnosťou Andrej Brník, dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie Ľudmila Čábyová a ďalší pedagógovia, ktorí svojím pôsobením prispeli k jej fungovaniu.
Vedúci vysielania Matúš Višváder a dekanka Čábyová zahájili výročnú oslavu príhovormi. „Všetkým, ktorí pôsobili v televízii, ktorí pôsobia alebo budú pôsobiť, želám, aby ich táto televízia posunula ďalej po všetkých stránkach, prišli a naučili sa nové veci a spoznali nových ľudí, pretože to je naozaj veľmi podstatné. Chcela by som sa veľmi pekne poďakovať všetkým kolegom, ktorí venujú svoj voľný čas študentom,” popriala televízii v úvodnom príhovore dekanka fakulty.
Nechýbali ani zostrihy z vysielaní, kde si mohli všetci spoločne zaspomínať na staré televízne časy a pripili si na ďalšie úspešné pokračovanie.
Z fakulty na univerzitu
Za desať rokov FMK TV vyprodukovala niekoľko relácií. Medzi najúspešnejšie patril LOGIN, rozhovorová relácia, v ktorej hostia hrali videohry, či relácia Na slovíčko, ktorá sa zameriavala na osobnosti z rôznych oblastí. Nechýba týždenné spravodajstvo a reportáže z udalostí a konferencií organizovaných na univerzite.
Momentálne v jej redakcii pôsobia študenti z Fakulty masmediálnej komunikácie, avšak od septembra 2023 sa do jej vysielania môžu zapojiť aj študenti z celej univerzity. Budú môcť vytvoriť vlastné relácie alebo podcasty na témy týkajúce sa primárne ich fakulty alebo odboru. Zároveň bude televízia poskytovať mediálny servis. Ostatné fakulty budú môcť pozvať členov televízie na zabezpečenie streamu akcií, vytvorenie reportáží či medailónov o osobnostiach UCM.
„Už dlhšie sa zamýšľame nad myšlienkou redizajnu a posunutia televízie na novú úroveň. Je to už desať rokov, a to je dostatočne dlhý čas na prezlečenie kabáta. Naďalej chceme, aby televízia vytvárala nové kamarátstva, utužovala kolektív a vytvárala priestor pre budúci kariérny rast,” doplnil vedúci vysielania Matúš Višváder.
Nové meno, nová tvár
Okrem novej programovej štruktúry a rozšírenia pôsobenia na celú univerzitu si redakcia prichystala aj vizuálne novinky. FMK TV prechádza rebrandingom po viac ako desiatich rokoch. Súčasťou rebrandingu bude nový názov, ktorý bude zdôrazňovať nové celouniverzitné pôsobenie. Nový názov a vizuál predstaví redakcia na začiatku zimného semestra 2023/2024 na svojich sociálnych médiách.
Zdroj titulnej foto: Sandra Struhárová