Predĺžiš si mladosť na akademickej pôde, veľa (sa) naučíš, budeš sa spolupodieľať na organizovaní vedeckých podujatí a mnoho iného.
Či už si absolventom FMK UCM v Trnave, alebo inej univerzity, u nás máš dvere otvorené. O prijatie môže požiadať každý/á absolvent/ka magisterského alebo inžinierskeho štúdia na domácej alebo zahraničnej vysokej škole v odbore mediálne a komunikačné štúdiá či inom príbuznom odbore.
Prihlášky na doktorandské štúdium prijímame do 8. júla 2022, výberové konanie sa uskutoční v auguste.
Ako to prebieha?
Výberové konanie má formu pohovoru. Uchádzač/ka predstaví svoje motívy štúdia a projekt dizertačnej práce, pričom si vyberá z tém schválených v týchto študijných programoch:
- masmediálna komunikácia,
- marketingová komunikácia
- teória digitálnych hier,
- mediálne a informačné kompetencie.
Témy nájdeš po kliknutí na tento odkaz.
Spolu s prihláškou treba poslať aj životopis, overenú kópiu vysokoškolského diplomu, zoznam publikovaných článkov, resp. zoznam výsledkov inej odbornej činnosti, príp. ich posudky, projekt dizertačnej práce a potvrdenie o zaplatení poplatku za prijímacie konanie. Záujemcovia o externé štúdium priložia aj potvrdenie o zamestnaní v príslušnom odbore. Všetky dôležité informácie nájdeš tu.
Čo robí doktorand/ka?
Tretí stupeň vysokoškolského štúdia je na FMK UCM v Trnave rozmanitý. Doktorandi majú pod palcom viacero aktivít; okrem štúdia a práce na svojej dizertačke sa venujú vedecko-výskumnej činnosti v podobe participácie na vedeckých projektoch, spoluorganizujú vedecké podujatia (napríklad konferenciu Quo Vadis), sú aktívnymi a plnohodnotnými členmi jednotlivých katedier.
Sú školiteľmi aj oponentmi bakalárskych prác, podieľajú sa aj na zostavovateľských a redakčných prácach vo fakultných časopisoch či konferenčných zborníkoch. Publikujú odborné príspevky na konferenciách, seminároch alebo v domácich aj zahraničných recenzovaných časopisoch. Participujú tiež na výučbe predmetov.
Všetky tieto aktivity sú primerane rozdelené do troch rokov (v prípade externistov do štyroch).
A čo po úspešnom absolvovaní PhD. štúdia?
V prípade, že úspešne zvládneš dizertačnú skúšku a obhájiš svoju dizertačnú prácu, môžeš si za meno hrdo písať PhD.
A teraz vážne. Nadobudneš množstvo poznatkov a zručností, ktoré ti pomôžu v budúcom zamestnaní v oblasti médií, marketingu, digitálnych hier či mediálnej výchovy.
Podrobné informácie o profile absolventa jednotlivých študijných profilov nájdeš tu: https://fmk.sk/doktorandske-studium/. Nepremýšľaj príliš dlho, čas máš do 8. júla.