DOD 2016 očami uchádzačov: Nestretli sme uspávačov hadov

Prekonal všetky rekordy. V novej aule UCM sa 13. februára 2016 zhromaždilo takmer 600 návštevníkov Dňa otvorených dverí našej fakulty, a to sa len tak nevidí. Ako ho prežívali piati z nich, si prečítajte v článku. 

Veronika Filipová, Ivana Chrenová, Štefan Farkaš, Martina Kaplanová a Bianca Gubová nám napísali o svojich pocitoch z tohtoročného DOD FMK, ktorý sa prvýkrát odohrával v nových priestoroch budovy UCM na Bučianskej. Prečo sa rozhodli prísť na náš DOD?

Uchádzačka Veronika Filipová Uchádzačka Ivana Chrenová Uchádzač Štefan Farkaš Uchádzačka Martina Kaplanová Uchádzačka Bianca Gubová
Veronika: „Pretože som bola na 99 % rozhodnutá, že si k vám podám prihlášku, ale ešte som sa potrebovala dozvedieť o škole a programe niečo viac. To sa mi aj podarilo a prihlášku som si už podala.“

Bianca: „Chcela som zistiť a na vlastné oči vidieť, ako to tam chodí. Hlavne som mala v pláne utvrdiť sa v názore, že toto je naozaj tá správna voľba pre mňa. A že už ďalej nemusím hľadať.“

Tina: „O tejto škole mi asi pred dvoma rokmi povedala moja sesternica, ktorá tam študuje. Veľmi ma to zaujalo, pretože mám veľký vzťah k práci s videami, grafikou a písaním článkov. Je to pre mňa forma zábavy. Najskôr som mala záujem o masmediálnu komunikáciu, no potom som sa dočítala o teórii digitálnych hier a chcela som vedieť ešte viac.“

Štefan na DOD FMK 2016

Štefan na DOD FMK 2016. Foto: Roman Trnka

Štefan: „Hlavným dôvodom bol marketing. Pred 4 rokmi som si tento odbor vybral na strednej škole a vôbec neľutujem. Chcel by som sa o marketingu naučiť viac, lepšie sa v ňom orientovať a hlavne vedieť ho využiť v praxi. Myslím si, že sa mám ešte čo učiť a verím, že FMK je pre mňa to správne miesto.“

Ivana vedela, že na FMK chce ísť už od malička #wau: „Snívala som o tom, ako vyštudujem práve tento odbor, ako raz budem pracovať v printových médiách alebo v televízii. A práve Trnava mala byť miestom, kde sa to všetko začne.“ 

Ide o zážitky

Zážitky mnohých z nich sa začínali už pri nočnom vstávaní na vlak, aby sa do Trnavy z druhého konca Slovenska dostali načas. Tina za nami cestovala 4 a pol hodiny, Bianca dorazila o deň skôr, aby sa vyhla 8-hodinovému nočnému maratónu vo vlaku alebo autobuse. Ako vyzeralo jej ráno? „Po treťom zazvonení budíka mi došlo, prečo som vlastne tu. Do pol hodiny som bola hotová, prekvapivo svieža, a teda schopná vyjsť na ulicu bez toho, aby okoloidúci dostali pri pohľade na mňa kiahne. Ovial ma čerstvý vánok a spravila som si vyčerpávajúcu šesťmetrovú (!) prechádzku k taxíku, ktorý ma zaviezol do bodu B.“

Čakanie stoviek maturantov v budove spríjemňovalo živé vysielanie Rádia Aetter, na otázky odpovedali ľudia s logom FMK na tričku alebo mikine. Na návštevníkov DOD si organizátori vymysleli veľké prekvapenie v podobe akcie Crack the can od Redbullu. 400 plechoviek mali otvoriť presne o 10:30:

„Bolo to super. Ten zvuk mám ešte doteraz v ušiach,“ napísal Štefan.

Uspávačov hadov nenecháme predsa prezentovať

„Na pódiu sa vystriedalo veľa zaujímavých ľudí s ešte zaujímavejšími informáciami. Bolo to vtipné a vážne zároveň. Originálne, stručné a zaujímavé. Poňaté takým spôsobom, že som sa v tom našla. Celkový dojem – jedenásť bodov z desiatich“, napísala Bianca o tom, čo a ako sa dozvedela o štúdiu na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.

O študijných programoch, práci vo fakultnom rádiu, televízii, časopise, zahraničných pobytoch a príležitostiach získavať prax porozprávali študenti, doktorandi aj vyučujúci našej fakulty. „Formou videí a vlastných skúseností priblížili, čo všetko na škole zažívajú a čo ich tam najviac baví“, doplnila Tina.

Bianca na DOD FMK 2016

Bianca na DOD FMK 2016

Všetci sa zhodli, že naše DOD nie je o exkurzii priestorov s tzv. „uspávačmi hadov:“ Naozaj sa mi veľmi rátalo organizátori boli vekovo veľmi blízki nám. Je oveľa príjemnejšie, keď sa vám prihovárajú mladí, usmievaví ľudia, ktorí sú nadšení z toho, o čom hovoria, ako keď vás nudne prevedú po škole starší, frustrovaní profesori so zamračenými tvárami“, napísala Veronika.

Štefan má po návšteve u nás celkom jasnú predstavu: „Páčilo sa mi, ako to #fmkpeople poňali. Bolo to pestré, vtipné, nápadité a atmosféra úžasná. Po tomto dni otvorených dverí by som FMK charakterizoval takto: F – ako familiárnu, M – modernú a K – kreatívnu.“

A nakoniec ešte Ivana: „Môj deň na Fakulte masmediálnej komunikácie bol úžasný, veľmi som si ho užila. Verím, že nasledujúci akademický rok budem jeho súčasťou aj ja a zažijem úžasný pocit z tejto veľkej rodiny na vlastnej koži.“

Vyzerá to tak, že minimálne piatich sme presvedčili. A vás? Klikajte na: fmk.sk/prijimacky. Prihlášku si môžete podať do 13. mája 2016 (aktualizované).

Text: Dáša Mužíková
Foto na titulke: Ivan Čaniga