Petra Matejka si zvolila štúdium marketingovej komunikácie na FMK UCM v Trnave, hoci pôvodne uvažovala o architektúre. Je významnou osobnosťou v oblasti marketingu a komunikácie.
„Obdivovala som spolužiakov, ktorí sa vedeli akúkoľvek tému stoicky namemorovať a vzápätí zabudnúť. Mne ak niečo nedávalo zmysel, nevedela som to dostať do hlavy,“ hovorí. Táto potreba chápania a hľadania zmyslu ju priviedla k praktickej skúsenosti už počas štúdia, kľúčovému kroku pre jej budúcu kariéru.
Pracovala v reklamkách, RTVS aj zdravotnej poisťovni
Svoju profesijnú cestu začala v online banke ZUNO, kde pracovala ako marketingová špecialistka. Tu získala cenné skúsenosti s menšími kampaňami a budovaním značky. „Zo ZUNO som po čase prešla do RTVS, kde som sa spočiatku venovala televíznym brandom, no neskôr som sa stala brand manažérkou rozhlasových staníc.“ Nadobudnuté skúsenosti jej poskytli široké spektrum zručností od projektového manažmentu po prácu s budgetom.
Petra následne zastávala pozície v rôznych sektoroch vrátane RTVS a contentovej agentúry Ponyhouse. Tieto pozície jej umožnili získať rozmanité pohľady na marketing a komunikáciu. „Vždy som si chcela vyskúšať prácu v reklamke a mať nielen klientský, ale aj agentúrny pohľad na vec,“ hovorí Petra o svojom čase v Ponyhouse. Táto rozmanitosť skúseností sa ukázala byť výhodná pre jej ďalšiu kariéru.
Jej osobnou výzvou je nevyhorieť
Jedným z vrcholov jej kariéry bolo pôsobenie vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni ako manažérka marketingu a nových médií. O výzvach v tejto pozícii hovorí, že realizovať reklamu v štátnej firme stojí extrémne veľa úsilia.
Napriek týmto výzvam Petra dosiahla úspechy vrátane ocenenia Zlatý klinec za kampaň Pohyb je zdravý, ktorá získala pozitívnu odozvu od verejnosti. Táto kampaň zároveň patrí aj medzi jej obľúbené projekty. „S touto kampaňou sme rozhýbali nielen verných klientov, ale aj našich zamestnancov a vyhrali Prokopa.“ PROKOP je prestížnou súťažou najlepších PR projektov na Slovensku, ktorý od roku 2010 vyhlasuje a organizuje Asociácia public relations na Slovensku (APRSR).
Petra sa tiež zaoberala problémom vyrovnaného pracovného a osobného života a hľadania rovnováhy. „Mojou najväčšou osobnou výzvou je nevyhorieť. Keď na niečom pracujem, venujem tomu maximum.“ Jej prístup a schopnosť zvládať tieto výzvy sú príkladom pre iných profesionálov v tejto oblasti.
Keď začnete dobre, to dobré sa už len nabaľuje
Petra prináša študentom FMK cenné rady, zdôrazňujúc dôležitosť širokého vzdelávania a skúseností. „Cestujte, choďte na Erasmus, pretože pracovať budete najbližších 40 rokov.“ Tento názor odráža jej presvedčenie, že široký rozhľad, flexibilita a nepretržité vzdelávanie sú kľúčom k úspechu. Aktuálne je Petra na materskej dovolenke a venuje sa svojej dcére Amélii, ale má ambiciózne plány na návrat do sveta marketingu. O svojich budúcich plánoch hovorí: „Pre zmenu by ma lákalo pracovať už so zabehnutou medzinárodnou značkou/lovebrandom, napríklad kartovou ci leteckou spoločnosťou.“
Na záver Petra odovzdáva povzbudzujúce slová študentom: „Učte a inšpirujte sa od najlepších. Znie to trochu ako klišé, no keď začnete dobre, tak to dobré sa už v čase len nabaľuje.“ Tieto slová sú dôkazom jej hlbokého odhodlania a vášne pre oblasť marketingu a komunikácie, ktoré ju priviedli k úspechu a inováciám v tejto dynamicky sa meniacej oblasti.
Viac prezradila vo videu (napríklad to, že jej najobľúbenejším predmetom bol marketing s docentkou Kollárovou :)).
Autorka textu: Alexandra Ďurovová